Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійна пожертва”

Караємо зашкварених мажоритарників

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Foreign partners condition Ukraine to fight corruption. We are monitoring how Ukraine implements these obligations.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Рада ухвалила закон, що дає можливість росіянам та корупціонерам інкогніто купувати українські підприємства

Сьогодні 15 травня Верховна Рада ухвалила закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння залученню іноземних інвестицій“ №6141, який дає можливість приховати інформацію щодо кінцевого бенефіціара-покупця будь-якої державної чи приватної акціонерної компанії. Це фактично дає можливість будь-кому інкогніто скуповувати українські облігації внутрішньої державної позики та інші цінні папери, через які приватизують українські державні підприємства.

На ухвалення закону в редакції, яка дозволила приховати інформацію про кінцевого власника офшора, який купив цінні папери, особисто наполягав Олег Ляшко та депутат від Опоблоку Олександр Долженков. Лише в такій редакції законопроект отримав необхідні для проходження голоси Радикальної партії та Опоблоку.

Відповідно до закону №6141 корупціонери, російський бізнес та будь-хто інший можуть таємно заходити в Україну. Українські банки позбавляються обов’язку ідентифікувати реальних власників цінних паперів, якщо їх представлятимуть закордонні банки.

Якщо зараз українські банки зобов’язані ідентифікувати саме кінцевого бенефіціара, то із вступом у дію цього закону вони матимуть справу з номінальними власниками, наприклад, кіпрським банком. Інформація ж про реального власника знаходитиметься виключно в іноземному банку,  який представлятиме інтереси “офшора-інвестора”. Щоб отримати інформацію від іноземного банку про реального власника активів, НАБУ, СБУ чи ГПУ доведеться робити офіційний запит про правову допомогу. Розкриття інформації про бенефіціарів відтепер займатиме від 6 місяців.

Щоб купити українські цінні папери чи державні підприємства, корупціонерам чи росіянам тепер достатньо буде найняти кіпрського юриста, який відкриє рахунок, наприклад, в Австрійському банку і Австрійський банк купуватиме в Україні цінні папери від імені офшора, — пояснює Дарина Каленюк, виконавчий директор Центру протидії корупції”. — В Україні інформація про реального бенефіціарного власника цього офшора не зберігатиметься. Правоохоронні органи будуть витрачати роки на її пошук по світу, а тим часом стратегічні державні підприємства чи державний борг будуть скуплені корупціонерами чи росіянами”.

Проте варто згадати, що саме великі міжнародні банки дуже часто є й найбільшими відмивачами грошей. Нещодавно один з найбільших світових банків, Deutsche Bank, оштрафовали на рекордні 630 мільйонів доларів за відмивання 10 мільярдів доларів російських олігархів. Також потрібно згадати, що у свій час структури цього банку у своїх схемах відмивання коштів використовував Олександр Янукович.

Законопроект порушує Міжнародні стандарти з протидії відмиванню доходів та фінансуванню тероризму і розповсюдженню зброї масового знищення (Рекомендації FATF), зокрема рекомендацію 10, яка визначає необхідність “визначення  вигодоодержувача  і вжиття відповідних заходів  для перевірки його особи таким  чином, щоб фінансова установа була переконана  в тому, що вона  знає,  хто  є вигодоодержувачем”. У разі залучення номінальних утримувачів до фінансових операцій FATF встановлює вимогу обов’язкової наявності у фінансових установ достовірної інформації про вигодоодержувачів (бенефіціарних власників) рахунків.