Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійний внесок на статутну діяльність ГО «Центр Протидії Корупції»”

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Адвокатуємо закони, потрібні для подолання великої політичної корупції.

Президент і Прем’єр руками депутатів хочуть зірвати конкурс на директора НАБ

На фінішній прямій відбору директора Національного антикорупційного бюро з’явилася нова законодавча діра, впасти і зникнути в якій назавжди може перший в Україні публічний конкурс на посаду голови спеціалізованого правоохоронного органу.

Законопроект #2339, нещодавно зареєстрований непублічними нардепами Блоку Петра Порошенко і Народного Фронту – Олександром ГрановськимОлексієм Мушаком та Михайлом Хмільомвідкриває двері перед новими кандидатам для участі у конкурсі на посаду директора НАБ.

Чому законопроект з’явився після десятків годин співбесід, дискусій та напередодні прийнятого комісією рішення відібрати та відправити на спеціальну перевірку чотирьох кандидатів, з-поміж яких, врешті-решт, і доведеться обирати президенту?

Вочевидь тому, що жодний із відібраних комісією кандидатів не влаштовує Адміністрацію Президента та команду Прем’єра.

Без сумнівів тому, що конкурс відбувся чесно і комісія налаштована довести розпочату справу до кінця – на важелях терезів не тільки надвисокі очікування громадян, але й особиста репутація кожного з дев’яти членів комісії.

Єдиний шанс для влади отримати “ручного” та “свого” очільника антикорупційного бюро – новий конкурс.

Саме це і пропонується законопроектом #2339, щодо якого спікер Верховної Ради Володимир Гройсман отримав чіткий меседж з Банкової “провести якнайшвидше”.

Диявол, як прийнято, криється у прикінцевих положеннях законопроекту, а не в основній нормі, якою пропонується змінити підстави звільнення директора Бюро – скасувати вікове обмеження (досягнення віку 65 років, що за чинним законом про НАБ є підставою для звільнення з посади).

Ця законодавча ініціатива позбавлена змісту, адже вікове обмеження щодо перебування на публічній службі є загальносвітовою практикою і в Україні воно встановлено для суддів загальної юрисдикції, суддів Конституційного суду, для прокурорів тощо.

З якого дива посада директора НАБ має стати винятком?

Мета цієї норми одна – безпідставне втручання у роботу комісії.

Головним же є те, що після ухвалення Закон надасть право участі у конкурсі всім новим бажаючим. Подати свої кандидатури вони зможуть протягом 14 днів з дня вступу в дію закону, незалежно від стадії проведення конкурсного відбору.

Оскільки жодним словом у законопроекті це коло осіб не визначено, на конкурс знов можуть податися усі, попри те, що сам конкурс перебуває на завершальному етапі.

Ця законодавча ініціатива також суперечить принципу верховенства права, адже Закон про НАБ чітко і однозначно визначає, що організацію та проведення конкурсу здійснює конкурсна комісія.

Комісія, відповідно до своїх повноважешь, визначених Законом, встановила умови та строки проведення конкурсу і термін для подання кандидатами документів. Відбір претендентів здійснювався з поміж числа тих осіб, які подали свої документи у встановлений термін.

Автори законопроекту пропонують перекласти окремі повноваження комісії щодо подачі нових кандидатур та строків проведення конкурсу на парламент.

Залучення на завершальному етапі конкурсу нових кандидатів суперечить загальноправовому принципу рівності, адже ставить у нерівне становище кандидатів, які вже подали свої документи та пройшли співбесіду.

Деякі члени комісії назвали таке втручання у свою діяльність “атакою на незалежність” та публічно висловили застереження щодо можливого ухвалення законопроекту та змін правил проведення конкурсу на його фінальному етапі.

Безглуздість та штучність походження законопроекту, як і мотиви Адміністрації Президента, є очевидними для правників, правозахисників, журналістів – беззаперечних суспільних авторитетів, з числа яких складається конкурсна комісія.

Розраховувати на одностайну підтримку комісією будь-яких спроб президента, парламенту чи прем’єра “продовжити” чи “переглянути результати” конкурсу годі й чекати.

А тому влада буде шукати нові й нові способи впливу на комісію та тиску на самих кандидатів, які нині проходять спеціальну перевірку.

До речі, імпортовані міністри пройшли спецперевірку за два дні, хоча закон дає на це два тижні.

Як швидко та кому з чотирьох кандидатів на посаду директора НАБ пощастить її пройти – дізнаємося незабаром.