Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійна пожертва”

Караємо зашкварених мажоритарників

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Foreign partners condition Ukraine to fight corruption. We are monitoring how Ukraine implements these obligations.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Незалежність експертиз у справах топ-корупції під загрозою — ЗАЯВА

Transparency International Україна та Центр протидії корупції закликають комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльність врахувати правки народного депутата Мустафи Найєма до проекту закону №8336, які не дозволять фігурантам справ впливати на експертизи у розслідуваннях корупції.

Антикорупційні організації наголошують: законопроект № 8336 у редакції, ухваленій у першому читанні,  створює нові можливості для фігурантів корупційних кримінальних справ перешкоджати розслідуванням.

Експертизи є ключовим елементом розслідування корупції, адже саме так встановлюються суми збитків державі, від яких залежить не тільки міра покарання, але і можливість притягнення фігурантів до кримінальної відповідальності.

Так, законопроект зберігає необхідність призначення економічних та інших експертиз через суд, що відбирає обмежений час для розслідування викриття злочинів. Законопроект передбачає також створення єдиного реєстру експертиз, який дозволить необмеженому колу осіб отримувати інформацію про предмет та виконавців експертиз у конкретних розслідуваннях, а отже створить можливості для тиску на експертів і перешкоджання розслідуванням. Крім  того, проект посилює державну монополію на проведення таких експертиз.

Виправити ці проблемні норми можуть правки, подані народним депутатом Мустафою Найємом.

17 жовтня комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльність, згідно з порядком денним, має розглянути законопроект до другого читання.

Закликаємо Голову  комітету Андрія Кожем’якіна та членів комітету врахувати подані народним депутатам Мустафою Найємом поправки при підготовці законопроекту № 8336 до другого читання.

Зокрема закликаємо народних депутатів під час підготовки тексту закону:

  • Скасувати судовий контроль за всіма видами експертиз, у тому числі тими, які зазвичай проводяться під час розслідування корупції. Мова йде про економічну, почеркознавчу та лінгвістичну експертизи, експертизи відео- та звукозапису, а також товарознавчу. За допомогою судів та реєстру судових рішень фігуранти справ зможуть розуміти плани детективів щодо експертиз, знати про конкретні запитання експерту, ідентифікувати установу, у якій буде проведено експертизу, “сприяти” призначенню лояльних експертів.
  • Виключити норму про створення реєстру судових експертиз. Створення реєстру із невизначеним переліком відомостей та доступом до нього потенційно необмеженого кола осіб може призвести до витоку інформації щодо експертиз та фахівців, які їх здійснюють. У підсумку фігуранти справ зможуть відстежувати експертизи і самих експертів та здійснювати тиск на них, а також з’ясовувати інші деталі кримінальних проваджень
  • Ліквідувати  державну монополію на проведення експертиз у справах щодо топ-корупції та економічних злочинів. Можливість проведення експертиз виключно державними експертами призводить до порушення строків розслідування: через перевантаженість державних установ експертизи деякі справи змушені чекати експертизи більше року, що може призвести до закриття справ фактично без здійснення якісного розслідування. Крім того, державна монополія створює додаткові можливості для тиску на експертів через вертикаль влади.

Народні депутати повинні включити ці правки, щоб забезпечити незалежність експертиз, які відіграють колосальну роль для розслідувань топ-корупції. Адже саме від економічної експертизи в ряді корупційних злочинів залежить строк позбавлення волі для фігуранта і можливість притягнення до кримінальної відповідальності взагалі.