Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійний внесок на статутну діяльність ГО «Центр Протидії Корупції»”

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Foreign partners condition Ukraine to fight corruption. We are monitoring how Ukraine implements these obligations.

Афера Порошокіна: контроль над Антикорупційною прокуратурою в обмін на транш МВФ

Президент Петро Порошенко вирішив намахати МВФ, підставити нардепів та їх руками передати Шокіну контроль над Антикорупційною прокуратурою.

Це написано між рядками його законопроекту N4055, що вносить зміни до закону “Про прокуратуру” у частині призначення керівника і заступників Спеціалізованої антикорупційної прокурори (САП).

У проекті закону Гарант прямо гарантує своєму генпрокуророві – нині Шокіну – повний контроль як над чинним (може безперешкодно звільнити), так і над майбутнім (може обрати свого) керівником САП.

Правки дозволяють генпрокурору на власний розсуд відхиляти два рази поспіль кандидатів на посаду антикорупційного прокурора, поданого конкурсною комісію.

Більше того: у разі ухвалення законопроекту Порошенка, звільнити чинного антикорупційного прокурора Назара Холодницького, обраного керувати Антикорупційною прокуратурою на п’ятирічний термін, можна буде достроково і без зайвих проблем.

Схема витончена та втілити її доволі легко (впорається навіть Шокін).

За чинним законом, Холодницький має працювати 5 років поспіль. Звільнити його може тільки генпрокурор за поданням кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів. До її складу входять 11 членів, з яких щонайменше семеро – добре контрольовані особи: 5 прокурорів місцевих прокуратур і двоє вчених з профільних навчальних закладів.

Тут варто згадати відому цифру – 0 – рівно стільки зовнішніх кандидатів змогли пробитися на посади 154 керівників місцевих прокуратур.

У когось виникають сумніви, що новообрані “орли Шокіна” будуть діяти неупереджено, самостійно, прозоро, оцінюючи роботу Холодницького? Вони зметуть керівника САП з посади перш, ніж дослухають до кінця усне розпорядження свого патрона.

І така розстановка сил збережеться за будь-якого генпрокурора, який завжди є креатурою президента.

Завдяки можливості двічі відхиляти кандидатів, запропонованих конкурсною комісією, генпрокурор отримує карт-бланш і зможе самостійно призначити заздалегідь узгоджену кандидатуру – фаворита президента.

Фактично, у своєму проекті закону Порошенко прописав гарантії призначення комфортного для себе керівника САП і навіть – членів його команди. У разі ухвалення президентського закону, дострокове звільнення Холодницького – лише питання часу і нової кандидатури.

Але головна “афера Порошенка” в іншому.

Президент зареєстрував свої зміни до закону з “метою виконання рекомендацій Міжнародного валютного фонду”. Так написано прямо в назві законопроекту.

Але президент не сказав депутатам головного. Що вимоги МВФ полягали геть в іншому, та і навряд чи сам МВФ бачив і погоджував текст того, що завтра буде голосуватися “на його вимогу”.

Довести це дуже просто. Сторінка 72 Звіту Фонду про прогрес України містить два пункти стосовно САП.

Ось вони:

– Конкурсна комісія подає одного кандидата на кожну з трьох позицій (голова і два заступники) генеральному прокуророві.

– В закон “Про прокуратуру” не може бути внесено жодних інших законодавчих змін, що стосуються процедури вибору керівника Антикорупційної прокуратури та його заступників, інших антикорупційних прокурорів та співробітників, окрім як змін, зазначених вище, без погодження з МВФ.

– – –

Проблема не в тому, що Україна може не отримати черговий транш. Біда в тому, що Україна може не отримати незалежні антикорупційні органи – САП і НАБУ – останню надію зневірених громадян у справедливе покарання корупціонерів.