Підтримати

Жоден орган не може розслідувати діяльність Порошенка

Сьогодні в Україні немає такого правоохоронного органу, що міг би розслідувати діяльність президента.

Така можливість була в Законі про антикорупційне Бюро, утім, коли з АП вийшов текст проекту, президента у підслідності Бюро вже не було. І це був той єдиний компроміс, що дозволяв зібрати більшість голосів за закон в Раді.

Таким органом могло б бути Державне Бюро Розслідувань, але ми всі є свідками того, як влада докладає зусиль, аби воно не з’явилося. І це – примарна можливість, адже нагляд, тобто – контроль за слідством ДБР теж у Генпрокуратури. Тепер ви розумієте, чому ГПУ настільки принциповий для політичної стабільності президентської вертикалі орган.

До створення ДБР подібні злочини – фінансові – має розслідувати підконтрольна президентові Генпрокуратура.

Це називається замкнене корупційне коло, на чолі якого – особисто президент Порошенко.

Отже, поки Порошенко займає найвищій пост в державі, притягти його до кримінальної відповідальності – неможливо.

Відповідальність Порошенка – політична. Він має щонайменше вичерпно та публічно пояснити суспільству, що відбувалося з його бізнесом весь цей час – хто, як його готував до продажу, на якому етапі це зараз і яку роль в даному процесі мають оффшори.

І слова Президента мають підтвердити ті ж Родшильди, яким він начебто передав в управління свою корпорацію.

Але це не все. Президент, якого журналісти підозрюють у корупції – як у власній країні, так і за океаном, має понести політичну відповідальність і самостійно піти з посади.

Або створити умови, за яких йому можна оголосити недовіру. Фактично, йдеться про процедуру імпічменту, яку, фактично, ліквідували попередники і не відновлять  постмайданні політики (парламентська більшість, яка фактично контролюється президентом, має, за українською конституцією, ініціювати імпічмент).

Також йдеться про зміни до закону про Антикорупційне бюро, яке має отримати можливість розслідувати діяльність не тільки колишніх президентів, а й чинних. Дати таку законну можливість новому, незаангажованому та неупередженому органові, буде найкращою відповіддю президента, якщо йому нема чого приховувати у оффшорах.

Але якщо є – до відповідальності його притягне вулиця.

Панамьскі документи – це ще один аргумент на користь того, щоб запровадити не тільки в Україні, але й у Європі, законодавчі механізми контролю за бенефіціарними власниками та трастами.

Поділитись новиною

Читайте також

Всі новини

підписка

Отримуйте першими новини ЦПК
Заповнючи форму, я погоджуюсь з умовами Політики конфіденційності