Підтримати

Заява про недопустимість нехтування вимог ЄК в частині зміни антикорупційного законодавства

Вчора у Верховній Раді був зареєстрований антикорупційний законопроект № 3522, поданий представниками парламентської більшості та опозиційних фракцій: В.Чумаком, С.Тигіпко, П.Петренко, Л.Оробець, О. Махніцьким.

Головною метою законопроекту є закриття існуючих прогалин в українському антикорупційному законодавстві для виконання умов Європейської Комісії на шляху до підписання Угоди про Асоціацію та візової лібералізації з ЄС.

23 вересня Кабінетом Міністрів України було зареєстровано Проект Закону №3312 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації рекомендацій Європейської Комісії у сфері державної антикорупційної політики”.

Незважаючи на промовисту назву законопроекту, він не містить однієї з ключових вимог Європейського Союзу щодо змін антикорупційного законодавства, а саме: повернення прозорості державних закупівель та бюджетної прозорості.

Відповідну вимогу було викладено в звіті Європейської Комісії про прогрес України на шляху до підписання Угоди про Асоціацію (звіт українською) від 20 березня 2013 року (див. пункт 4).

На необхідність виконання цієї вимоги звертає увагу й експерт Європейської Комісії Лаура Стефан, що у вересні 2013 року оцінювала прогрес України у виконанні зобов’язань в рамках Плану дій в рамках візової лібералізації з ЄС(офіційний звіт має бути оприлюднено у листопаді цього року).

Слід нагадати, що вже більше року державні підприємства не зобов’язані публікувати інформацію про свої закупівлі за власні кошти. Ще влітку 2012 року Верховна Рада України, незважаючи на численні заперечення представників ЄС, громадських організацій та ЗМІ України прийняла закон, яким дозволила державним підприємствам проводити закупівлі без жодних процедур та без оприлюднення документів.

Як наслідок, за офіційними даними Служби Безпеки України «від 50 до 75% бюджетних асигнувань під час процедури держзакупівель освоювалися з численними порушеннями, а збитки від корупційних оборудок у сфері держзакупівель становили 10-15% (35-52,5 млрд. грн.) видаткової частини держбюджету щорічно».

Норму, яка ліквідовує цю корупційну дірку, містить, для прикладу, законопроект №2207 “Про внесення змін до Закону України “Про здійснення державних закупівель” (щодо підсилення прозорості закупівель підприємств)”. Законопроект зобов’язує державні підприємства оприлюднювати результати всіх закупівель не пізніше трьох днів після їх проведення.

Ми, представники профільних антикорупційних організацій, вимагаємо від Уряду відповідально поставитися до виконання висунутих Європейською Комісією вимог щодо удосконалення антикорупційного законодавства. Особливо наголошуємо на важливість повернення прозорості в державні закупівлі через невідкладне внесення відповідних норм до вже зареєстрованого законопроекту №3312 або через реєстрацію нового законопроекту, який буде містити зазначені вище норми.

Принагідно звертаємо увагу на нещодавнє рішення Європейского Парламенту рекомендувати Раді Європейського Союзу підписати Угоду про асоціацію між ЄС і його державами-членами з одного боку, та Україною з іншого боку, за умови виконання останньою усіх раніше висунутих вимог.

Віталій Шабунін, головна правління “Центру Протидії Корупції”, Олекса Шалайський, редактор “Наші Гроші”, Олексій Хмара, виконавчий директор ”Transparency International Ukraine”, Світлана Заліщук, директор проектів “ЦентрUA”, Віктор Таран, директор “Центру Політичних Студій та Аналітики”, Богдан Якимюк, голова правління “Антикорупційної Ради України”, Вадим Штефан, керівник “Бюро економічних та соціальних досліджень”.

Поділитись новиною

Читайте також

Всі новини
Бізнес у Франції, резиденції в Швейцарії, лижні курорти в Австрії: люксові західні статки “господарника своєї країни” Ігоря Палиці
ЦПК розцінює підпал будинку Віталія Шабуніна як посягання на його життя та членів його родини
Рада зберегла фактичну недоторканність депутатів та частину “правок Лозового”

підписка

Отримуйте першими новини ЦПК
Заповнючи форму, я погоджуюсь з умовами Політики конфіденційності