Підтримати

Канал “1+1” вісім років брехав Нацраді ТБ і радіо про частку Медведчука у власності і може бути позбавлений ліцензії

Центр протидії корупції звернувся до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення щодо перевірки телеканалів “1+1”, “2+2” і “ТЕТ”, які входять до холдингу “1+1 Медіа” Ігоря Коломойського на подання недостовірної інформації про структуру власності. Зокрема про частку Віктора Медведчука та його дружини у цих телеканалах.

Згідно з офіційною інформацією телеканалів “1+1” і “2+2” про структуру їхньої власності, їхня істотна частка (24,6%) належить фірмі олігарха Ігоря Суркіса “Bolvik Ventures LTD”. Зазначено, що Суркіс володіє 100% цієї фірми. Що стосується каналу “ТЕТ”, то на його сайті прямо не вказано про частку Суркіса, однак це випливає з інформації Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України. 

Водночас журналісти програми “Схеми” у своєму розслідуванні довідалися, що Оксана Марченко, дружина депутата і лідера проросійської партії “Опозиційна платформа — За життя” Віктора Медведчука, теж володіє часткою компанії “Bolvik Ventures LTD”, а, отже, і часткою каналів “1+1”, “2+2” у розмірі 8,22% і каналу “ТЕТ” у розмірі 8,17%. 

Медведчук був власником цієї частки особисто з 2012 до 2016 року. Після цього власність переоформлена на дружину.

Закон “Про телебачення та радіомовлення”, а також Порядок про подання інформації щодо структури власності зобов’язує оприлюднювати всіх, хто прямо або опосередковано володіє часткою телеканалу. Що стосується каналів “1+1”, “2+2” і “ТЕТ”, то інформації ні про Медведчука, ні про його дружину немає.

Виходить, керівництво “1+1 Медіа” подавало недостовірні відомості щодо власників щонайменше з 2012 року. Тобто 8 років. Більше того, у наявній інформації йдеться про 100% власності Ігоря Суркіса компанією Bolvik, хоча тепер ми знаємо, що нею частково володіють Медведчуки. Власники “1+1” брехали  державі і мають  понести покарання”, — коментує голова правління Центру протидії корупції Віталій Шабунін.

За законом, подання неправдивих відомостей про структуру власності загрожує телеканалу відмовою у видачі ліцензії або анулюванням вже існуючої ліцензії. ЦПК звернувся до Нацради, аби там провели перевірку і в разі підтвердження цих порушень зверталися до суду для анулювання ліцензій “1+1”, “2+2”.

До речі, сам Медведчук до обрання народним депутатом заявляв, що не міг керувати деяким бізнесом через санкції США, тому і відбувалося переоформлення на дружину. Але він так само стверджував, що особисто керує бізнесом, а дружина тільки юридично ним володіє.

Примітно, що канал “2+2” вже мав проблеми з мовленням у Кропивницькому через непрозору структуру власності. Нацрада тривалий час не подовжувала ліцензію на мовлення каналу через те, що там відмовлялися оприлюднити повну інформацію про кінцевих бенефіціарів. 

Поділитись новиною

Читайте також

Всі новини
Британська організація заявила про використання ІКЕА незаконно вирубаної української деревини
НАЗК перевірить голову СБУ Баканова через іспанську фірму
НАЗК взялося за незадекларований годинник Hublot генпрокурорки Венедіктової

підписка

Отримуйте першими новини ЦПК
Заповнючи форму, я погоджуюсь з умовами Політики конфіденційності