Підтримати

Азаров блокує набрання чинності Порядку здійснення перевірок держзакупівель

Стаття 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 р. № 2939-XII визначає, що порядок проведення державних закупівель має встановлювати Уряд.

Зважаючи на відсутність урядового Порядку здійснення державних закупівель, Держфінінспекція ще наприкінці 2012 року (лист від 06.12.2012 р. № 02-18/1346) рекомендувала до його затвердження не призначати перевірки державних закупівель, аби уникнути оскарження підконтрольними установами результатів перевірки державних закупівель.

Постановою №631 від 01.08.2013 р. Урядом затверджено Порядок проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами. Але постанову до цього часу не опубліковано, а значить вона досі не набрала чинності. Єдиною причиною затримки публікації Порядку є намір максимально відтягти вступ в дію її позитивних норм або й загалом “покращити” її текст.

З текстом прийнятої постанови можна ознайомитися тут.

Що означає цей Порядок для практичної протидії корупції в державних закупівлях:

  1. За результатами звернень Держфініспекція може прийняти рішення про негайну всесторонню перевірку державної закупівлі, а не вносити її в річний план. Тобто корупціонери матимуть набагато менше часу для “зачищання хвостів”.
  2. За результатами перевірки закупівлі Держфінінспекція матиме право направляти обов’язкові для виконання вимоги про усунення порушень (зараз – лише рекомендації). В разі невиконання законних вимог, ДФІ отримає право звертатися до суду.
  3. Про результати таких перевірок, в разі виявлення ознак кримінальних правопорушень ДФІ зобов’язане інформувати правоохоронні органи (зараз – “може інформувати”). Тобто корупціонерам доведеться домовлятися не лише з посадовцями ДФІ, а й прокуратури та УМВС. Що не лише значно здорожчує “процес”, а й дає нам широкий простір для оскарження бездіяльності правоохоронців.

Варто зазначити, що до набрання Порядком чинності, ДФІ не могла проводити перевірки держзакупівель, як окремий контрольний захід.  Перевіряти питання, порушені у наших зверненнях, ДФІ могло лише в ході планових ревізій – на це йшло до року часу (поки ревізію включали до плану на найближчий квартал або наступний рік). Також до цього ДФІ перевірялись факти про порушення шляхом запиту відповідних документів у об’єктів контролю. Проте за результатами таких перевірок ДФІ могла лише рекомендувати усунути порушення.

Тому за результатами наших звернень ми часто отримували листи про те, що Держфінінспекція обмежена в своїх повноваженнях та не може здійснити перевірку або вжити заходів.

Загалом, Порядок повинен оптимізувати роботу ДФІ та збільшити її результативність. В чому ми з превеликим задоволенням їй допоможемо.

Принагідно нагадаємо, що Центр Протидії Корупції разом з українським відділенням GOPAC протягом року добивався прийняття цієї постанови.

Поділитись новиною

Читайте також

Всі новини
Держаудитслужба допомогла узаконити “розпил” 6 млрд грн на будівництві метро в Києві
На Донеччині “дерибанять” майже 120 млн грн на реформі сільської медицини
Держпідприємство на Донеччині хотіло віддати понад 10 млн грн недобросовісній компанії

підписка

Отримуйте першими новини ЦПК
Заповнючи форму, я погоджуюсь з умовами Політики конфіденційності