Підтримати

Азаров блокує набрання чинності Порядку здійснення перевірок держзакупівель

Стаття 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 р. № 2939-XII визначає, що порядок проведення державних закупівель має встановлювати Уряд.

Зважаючи на відсутність урядового Порядку здійснення державних закупівель, Держфінінспекція ще наприкінці 2012 року (лист від 06.12.2012 р. № 02-18/1346) рекомендувала до його затвердження не призначати перевірки державних закупівель, аби уникнути оскарження підконтрольними установами результатів перевірки державних закупівель.

Постановою №631 від 01.08.2013 р. Урядом затверджено Порядок проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами. Але постанову до цього часу не опубліковано, а значить вона досі не набрала чинності. Єдиною причиною затримки публікації Порядку є намір максимально відтягти вступ в дію її позитивних норм або й загалом “покращити” її текст.

З текстом прийнятої постанови можна ознайомитися тут.

Що означає цей Порядок для практичної протидії корупції в державних закупівлях:

  1. За результатами звернень Держфініспекція може прийняти рішення про негайну всесторонню перевірку державної закупівлі, а не вносити її в річний план. Тобто корупціонери матимуть набагато менше часу для “зачищання хвостів”.
  2. За результатами перевірки закупівлі Держфінінспекція матиме право направляти обов’язкові для виконання вимоги про усунення порушень (зараз – лише рекомендації). В разі невиконання законних вимог, ДФІ отримає право звертатися до суду.
  3. Про результати таких перевірок, в разі виявлення ознак кримінальних правопорушень ДФІ зобов’язане інформувати правоохоронні органи (зараз – “може інформувати”). Тобто корупціонерам доведеться домовлятися не лише з посадовцями ДФІ, а й прокуратури та УМВС. Що не лише значно здорожчує “процес”, а й дає нам широкий простір для оскарження бездіяльності правоохоронців.

Варто зазначити, що до набрання Порядком чинності, ДФІ не могла проводити перевірки держзакупівель, як окремий контрольний захід.  Перевіряти питання, порушені у наших зверненнях, ДФІ могло лише в ході планових ревізій – на це йшло до року часу (поки ревізію включали до плану на найближчий квартал або наступний рік). Також до цього ДФІ перевірялись факти про порушення шляхом запиту відповідних документів у об’єктів контролю. Проте за результатами таких перевірок ДФІ могла лише рекомендувати усунути порушення.

Тому за результатами наших звернень ми часто отримували листи про те, що Держфінінспекція обмежена в своїх повноваженнях та не може здійснити перевірку або вжити заходів.

Загалом, Порядок повинен оптимізувати роботу ДФІ та збільшити її результативність. В чому ми з превеликим задоволенням їй допоможемо.

Принагідно нагадаємо, що Центр Протидії Корупції разом з українським відділенням GOPAC протягом року добивався прийняття цієї постанови.

Поділитись новиною

Читайте також

Всі новини
Бізнес у Франції, резиденції в Швейцарії, лижні курорти в Австрії: люксові західні статки “господарника своєї країни” Ігоря Палиці
ЦПК розцінює підпал будинку Віталія Шабуніна як посягання на його життя та членів його родини
Рада зберегла фактичну недоторканність депутатів та частину “правок Лозового”

підписка

Отримуйте першими новини ЦПК
Заповнючи форму, я погоджуюсь з умовами Політики конфіденційності