Підтримати

Антикорупційні організації розробили інструмент для зручного відслідковування нечесних тендерів

Центр протидії корупції та Transparency International Україна налаштували професійний модуль аналітики для швидкого пошуку нечесних публічних закупівель у ProZorro, переможцями яких стали компанії з “чорного списку” Антимонопольного комітету України.

Згідно з законом, компанії відсторонюються від участі у публічних закупівлях на три роки, якщо їх притягували до відповідальності через змови на торгах. Такі рішення ухвалюють Антимонопольний комітет та його підрозділи і формують так званий “чорний список”.

Швидкий пошук закупівель, у яких перемогли фігуранти “чорного списку”, — дуже потрібна річ. Адже згідно з Законом замовник повинен відхилити тендерну пропозицію таких учасників”, — коментує юрист ЦПК Юрій Гермашев.

Так, перемоги компаній із “чорного списку є одним із найпопулярніших зловживань під час публічних закупівель.

Наприклад, 2017 року кожна 7 компанія з “чорного списку” АМКУ отримувала державні контракти під час тендерів. Загальна сума, яку отримали компанії-порушники і на тендерах, і на допорогових закупівлях 2017 року, може дорівнювати сотням мільйонів гривень.

За даними Open Data Bot, у 2016 році такі компанії виграли тендерів на 460 млн гривень. Більшість з цих угод були укладені під кінець року, а саме в жовтні-грудні.

Отже,  інструкція налаштування професійного модулю:

  1. Створюємо новий лист, у якому помістимо всі необхідні інструменти.
  2. Створюємо об’єкт List box.
  3. У налаштуваннях знаходимо потрібне нам — “Є в чорному списку АМКУ”.
  4. Створимо ще кілька  List box, які полегшать пошук: додаємо “рік”, “тип CPV” (щоб відфільтрувати товари, послуги та роботи), “допороговість” (бо, на жаль, для допорогових закупівель “чорний список” не працює), “статус цінових пропозицій” (щоб шукати серед переможців) та “статус лота” (аби знаходити ще активні закупівлі, де переможця вже визначили але не підписали із ним договір).
  5. Не забуваємо також про “current selection box”, щоб спростити керування нашою вибіркою.
  6. Копіюємо таблицю із вкладки “Тендери” та вставляємо її на нашу вкладку із  “чорним списком”. У таблиці є опис, ідентифікатор, замовник та очікувана сума вартості закупівлі.
  7. Розташуємо усі віконця зручно та робимо відбір, наприклад: оберемо цьогорічні закупівлі товарів із сумою понад 200 тисяч гривень, де переможцем визначено компанію з “чорного списку”, але угоду ще не було укладено.

Активісти створили також відео-інструкцію:  

Такі ж налаштування можна зробити і в публічному доступі аналітики. Як? Незабаром покажемо.

Поділитись новиною

Читайте також

Всі новини
На Львівщині підприємець та пов’язана з ним фірма “змагалися” за 300 тис. грн на закупівлі лікарні
На Херсонщині нечесна компанія хотіла ремонтувати дорогу за 19 млн грн
На реконструкції мосту в Чорнобильській зоні вже вчетверте хотіли розпиляти 70 млн грн

підписка

Отримуйте першими новини ЦПК
Заповнючи форму, я погоджуюсь з умовами Політики конфіденційності