Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійний внесок на статутну діяльність ГО «Центр Протидії Корупції»”

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Foreign partners condition Ukraine to fight corruption. We are monitoring how Ukraine implements these obligations.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Рекомендації III конференції “Повернення украдених активів корумпованої політичної еліти України”

lar_3176

22 лютого 2017 року Хосе Угас, голова Правління Transparency International, направив Рекомендації до Президента України Петра Порошенка.

Ця своєрідна “дорожня карта” була підготовлена організацторами ІІІ міжнародної конференції “Повернення украдених активів корумпованої політичної еліти України: арешт, конфіскація, управління” для представників влади з метою їх ефективної підготовки до участі у Форумі із повернення активів у Вашингтоні, запланованому на 11-14 липня 2017 року.

Форум із повернення активів у Вашингтоні

Україна повинна провести належну підготовку для участі у Форумі з повернення активів, який відбудеться у Вашингтоні 11-14 липня 2017 року.

Українська делегація повинна презентувати відчутні та видимі результати у сфері повернення активів.

До початку Форуму Україна повинна запровадити незалежний антикорупційний суд, юрисдикція якого поширюватиметься на справи, що розглядаються Національним антикорупційним бюро України. Відбір суддів має бути прозорим і проводитися спеціальною виборчою комісією, до складу якої увійдуть незалежні професіонали, рекомендовані іноземними партнерами України.

Національне антикорупційне бюро (НАБУ) та Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) повинні підготувати справи з високим потенціалом повернення активів на міжнародному рівні, які можна було б обговорити з колегами з іноземних правоохоронних органів, а також дослідити можливість створення спільних слідчих груп для розгляду цих справ.

Генеральна прокуратура (ГПУ) повинна надати відчутні результати щодо кримінальних проваджень проти Януковича та його поплічників, а також використати Форум як місце для розвитку міжнародного співробітництва у цих справах.

Громадянське суспільство повинно підготувати альтернативний звіт щодо спроб повернення викрадених активів в Україну.

Розслідування злочинів Януковича та його найближчого оточення

ГПУ повинна повністю та своєчасно інформувати суспільство про перебіг розслідувань корупційних злочинів, вчинених Януковичем та його поплічниками, а також точну кількість активів, заарештованих в ході розслідувань в Україні та за кордоном.

Арешт та конфіскація цих корупційних доходів повинні стати пріоритетом для ГПУ.

ГПУ слід більше співпрацювати з іноземними партнерами в ході розслідування політичної топ-корупції, надаючи іноземним експертам необхідний рівень доступу до матеріалів справ. Потрібно дотримуватися рекомендацій експертів або надавати обґрунтовані пояснення. Ще одним ефективним інструментом може бути створення спільних слідчих груп.

Продовження дії санкцій ЄС проти колишніх чиновників залежить від того, чи надасть ГПУ достатньо доказів корупційних злочинів. Проведення відповідних розслідувань має бути пріоритетом для української влади. Це вимагає відповідного фінансування, співпраці та взаємодії між ГПУ та Міністерством закордонних справ України.

Запровадження нового агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ARMA) в Україні

Ключовим елементом успішної роботи агентства ARMA є співробітництво з українськими та закордонними установами. Швидке встановлення офіційних контактів з іншими органами (наприклад, підписання договорів про співробітництво або меморандумів) повинно бути пріоритетом для роботи агентства ARMA. Потрібно якнайшвидше розпочати співпрацю з правоохоронними органами. Це покращить процес пошуку та арешту активів.

Новоствореному агентству ARMA необхідно якнайшвидше запровадити відкритий реєстр заарештованих та конфіскованих активів.

Держава повинна забезпечити агентство ARMA достатнім фінансуванням для набору персоналу та запуску в найближчі місяці.

Посилення взаємної правової допомоги та міжнародного співробітництва

На початкових етапах розслідування правоохоронні органи повинні використовувати неофіційну інформацію та способи комунікації, і тільки потім готувати запити на взаємну правову допомогу з метою формалізації доказової бази.

Прямі та неофіційні контакти між детективами та слідчими з різних країн є запорукою успішного міжнародного співробітництва та розслідування міждержавних злочинів. Правоохоронні органи України повинні утримуватися від делегування всього міжнародного співробітництва у кримінальних справах окремому департаменту, що виступає посередником між українськими слідчими/детективами та іноземними колегами і перешкоджає прямій співпраці між слідчими, які працюють над цими справами.

Не тільки керівництво, але й слідчі та детективи повинні брати участь у зустрічах із представниками правоохоронних органів з різних країн з метою встановлення персональних контактів.

Не існує єдиного способу прискорення процесу надання взаємної правової допомоги, однак, правоохоронні органи повинні бути креативними та використовувати нестандартні способи задля отримання необхідної інформації.

Розслідування НАБУ та САП щодо незаконного збагачення і повернення активів

Положення Кримінального кодексу України про незаконне збагачення у повній мірі відповідають міжнародним стандартам. Існує необхідність внесення змін до цивільного та податкового законодавства для уникнення лазівок, що використовуються корумпованими чиновниками з метою приховати свої активи і уникнути кримінальної відповідальності (наприклад, прийняти положення про довірчу власність в Цивільному кодексі України)

Належна співпраця з Державною фіскальною службою та своєчасне надання нею інформації мають вирішальне значення для розслідування незаконного збагачення. Таким чином, Державна фіскальна служба повинна поліпшити методи співпраці із НАБУ.

Національне агентство з питань запобігання корупції має надати НАБУ повний доступ до електронних декларацій, як це передбачено законом.

Санкції ЄС щодо українських високопосадовців

Санкції ЄС проти Януковича і його соратників виявилися важливими у процесі замороження їхніх активів і розслідування злочинів. Їх потрібно продовжити до часу винесення остаточних вироків в Україні та/або за кордоном.

ЄС може розглянути питання про продовження санкцій відносно високих посадових осіб, чиї справи про незаконне привласнення розслідують НАБУ і САП. Це може стати можливим за рахунок вдосконалення механізму санкцій ЄС проти корумпованих іноземних посадових осіб шляхом передачі повноважень щодо санкцій органам юстиції і внутрішніх справ.

 Повернення активів з неплатоспроможних банків

Повернення коштів, незаконно відмитих бенефіціарними власниками неплатоспроможних банків, повинно стати пріоритетом для Ради національної безпеки і оборони України. Розслідування, переслідування і вироки повинні стати кращим превентивним заходом для захисту банківського сектору від банкрутства у майбутньому. ГПУ повинна призначити спеціальний відділ для координації кримінальних розслідувань і регулярно інформувати громадськість про успіхи розслідування.

Права власників депозитів та інших жертв повинні бути удосконалені через часткову відмову від банківської таємниці щодо кредитної історії неспроможних банків. Зокрема, Національний банк України повинен розробити публічний реєстр прострочених кредитів значних розмірів у неплатоспроможних банках.

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб повинен активізувати зусилля щодо повернення коштів, подаючи цивільні позови проти бенефіціарних власників неплатоспроможних банків в Україні і за кордоном. Судові збори такого роду від Державного Фонду гарантування вкладів фізичних осіб повинні бути скасовані.

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб повинен провести судовий аудит принаймні 5-ти найбільших неплатоспроможних банків в Україні із залученням незалежних міжнародних експертів і використовувати його для доказу в позовах щодо повернення коштів, поданих фізичними особами проти бенефіціарів неплатоспроможних банків.

З метою підвищення ефективності зусиль щодо повернення активів України від власників-бенефіціарів неплатоспроможних банків Світовий Банк повинен сприяти регулярним координаційним нарадам за участі Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (управління, правові та слідчі відділи) та організацій громадянського суспільства, зокрема, організованих груп власників депозитів і антикорупційних НУО.