Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійна пожертва”

Караємо зашкварених мажоритарників

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Foreign partners condition Ukraine to fight corruption. We are monitoring how Ukraine implements these obligations.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Хто володіє нафтогазовими родовищами України? – ЗВІТ

“Нікого зайвого” – Центр протидії корупції публікує результати інформаційної розвідки з пошуку справжніх бенефіціарних власників приватних компаній, що володіють спеціальними дозволами на розробку нафтогазових родовищ України.

Інформаційна розвідка мала з’ясувати, як компанії-власники спеціальних дозволів виконують норми законодавства та вказують кінцевих бенефіціарів у Єдиному держреєстрі, та дослідити правдивість вказаних ними відомостей.

Станом на 6 лютого 2018 року Україна видала 474 спеціальні дозволи на користування нафтогазовими ділянками надр. З них 267 дозволи належать державним компаніям, а 204-ма дозволами володіють 114 приватні компанії, при чому 83 з них мають лише по одному спецдозволу, одна компанія – 19, а найбільшу їх кількість – 38 – сконцентрував пул з 14 компаній, підконтрольних одній особі. Ось вони:

Screenshot 2018-03-27 at 16.12.16

Так, 19 дозволів належать ТОВ Іст Юроуп Петролеум. Раніше фірма була відома як ТОВ Голден деррік і її пов’язували з Едуардом Ставицьким, екс-міністром енергетики та вугільної промисловості. За даними журналістів нині компанія підконтрольна російсько-українському олігарху Павлу Фуксу.

38 дозволами володіє пул з 14 компаній, опосередковано підконтрольних екс-міністру екології та природних ресурсів Миколі Злочевському. Сьогодні структури Злочевського є власниками найбільшої кількості виданих у приватні руки дозволів, а сам опальний екс-чиновник, реабілітований українськими правоохоронцями, нещодавно безперешкодно повернувся в Україну відновлювати свій видобувний бізнес.

Screenshot 2018-03-27 at 17.34.37

86 зі 114 приватних компаній-власників нафтогазових спецдозволів вказали своїх бенефіціарів (фізичних осіб) у ЄДР. У 16 з них на основі публічно доступних джерел вдалося встановити ймовірних бенефіціарних власників, відмінних від фізичних осіб, вказаних у Реєстрі.

Також вдалося зробити припущення щодо реальних бенефіціарів 19 з 28 компаній, які не змогли встановити бенефіціарного власника, або вказали, що він відсутній, або в ЄДР взагалі немає відповідного запису.

Бенефіціари 9 з цих 28 компаній лишилися невідомими.

Повний перелік бенефіціарів приватних компаній-власників спецдозволів:

33 компанії зазначили своїми бенефіціарами українських або іноземних резидентів, про бізнес-діяльність яких у секторі нафтогазовидобутку в публічному доступі інформація відсутня. На нашу думку, це ставить під сумнів достовірність внесеної ними у ЄДР інформації.

Дані про 37 компаній з 86, що зазначили в реєстрі своїх бенефіціарів, підтверджуються з інших публічно доступних джерел: з офіційних сайтів компаній, інших державних реєстрів, повідомлень у ЗМІ тощо.

Серед фірм, що володіють нафтогазовими спецдозволами, майже немає відомих міжнародних корпорацій або іноземних видобувних компаній, що системно інвестують у розвиток галузі.

Водночас, третина приватних компаній, що видобувають нафту і газ, контролюється національними публічними діячами, тобто, особами, які виконують або виконували визначені публічні (політичні) функції держави чи є близькими соратниками таких осіб.

PEPs

Одинадцять національних публічних діячів володіють четвертою частиною (107) всіх, виданих в Україні нафтогазових дозволів (474) та більшою половиною дозволів, виданих у приватні руки (204). Це – п’ять олігархів: Ігор Коломойський, Геннадій Боголюбов, Віктор Пінчук, Рінат Ахметов, Павло Фукс, екс-міністр уряду Азарова – Микола Злочевський та 5 народних депутатів – Ігор Котвицький, Вадим Новинський, Леонід Козаченко, Юхим Звягільський та Олександр Онищенко.

28 компаній своїми бенефіціарами вказали фізичних осіб-іноземців.

Who are all this staff

Більше інформації – у повній версії звіту “Хто володіє нафтогазовими родовищами України?”:

Політики або пов’язані з ними олігархи приховують свій контроль над українськими надрами, зокрема, вказуючи недостовірну інформацію у Державному реєстрі. Водночас, держава не застосовує дієвих механізмів
перевірки цієї інформації – ані на етапі видачі дозволів, ані на етапі дослідження чи розробки родовищ. Це створює серйозні корупційні ризики та відлякує потенційних доброчесних інвесторів.

Щоб залучити інвестиції українська влада має зробити видобувний ринок максимально прозорим, відкритим для чесної конкуренції.

Важливим кроком до такої прозорості та підзвітності є отримання достовірної інформації від приватних компаній-власників ліцензій. Наприклад, через запровадження санкцій до компаній, що повідомляють державі недостовірну інформацію про своїх бенефіціарних власників. Зокрема, такими санкціями можуть бути відкликання спеціальних дозволів.