Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійна пожертва”

Караємо зашкварених мажоритарників

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Foreign partners condition Ukraine to fight corruption. We are monitoring how Ukraine implements these obligations.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Парламентський звіт про те, як розпиляли половину грошей на охорону здоров’я

rozcinkyЦе найпрофесійніший, найефективніший, найпрактичніший аналітичний звіт, який нам доводилося читати за останні кілька років. Кажуть, автора звіту за цю роботу підірвали – і він дивом лишився живий.

Звіт детально описує, як у 2005 -2007 роках було відмито майже половину державних коштів, передбачених на охорону здоров’я.

Без зайвого пафосу та води, звіт описує чіткий взаємозв’язок між зменшенням кількості населення України на 5.5 млн осіб, поширенням епідемій ВІЛ та туберкульозу, зниження тривалості життя українців з системним розкраданням державного бюджету. Більш того, у звіті Ви знайдете детальний опис схем відкатів, назви стійких конгломератів фаркомпаній, порівняння цін, де, наприклад, ліки для туберкульозу в Україні закуповували за ціною у 20-22 рази дорожчою, ніж в сусідній Молдові.

Це шедевр, в якому Ви знайдете ось такі перли:

“…в сфері закупівель лікарських засобів та виробів медичного призначення діють кілька стійких фінансових угруповань, які створили систему отримання надприбутків під час проведення тендерів щодо придбання медичної продукції”

“При проведенні Державного фінансового аудиту галузі медичного забезпечення за 2005 – 2007 роки встановлено неефективне використання 221,3 млн. грн. коштів державного бюджету, спрямованих на централізовані закупівлі лікарських засобів та медичного обладнання….”

“….спостерігається закупівля лікарських засобів з критично-граничним терміном споживання, прострочених та некомплектних поставок”

“Непоодинокі факти закупівлі техніки, яка з різних причин (відсутність відповідних приміщень, низька кваліфікація медперсоналу) тривалий час не використовується за призначенням або взагалі не введена в експлуатацію”

“….можливо виділити 2 фінансові групи, які контролюють 90% державних закупівель медичних препаратів за вище вказаними цільовими медичними програмами”.

«… знос основних засобів медичних закладів в середньому становить 65%, а 80% медичного обладнання є морально застарілим…» тоді як «… перевищення суми фактичної ціни закупок обладнання МОЗ над ринковою на 13,6 млн. грн., що можна кваліфікувати як розкрадання державних коштів»

Окрім чіткого виявленя та опису проблем, підкріплених наочними фактами, переліку фірм та компаній, що беруть участь у тендерних змовах, звіт містить детальні практичні рекомендації, які дії треба було б терміново вжити владі.

Відтоді жодна з цих рекомендацій не була втілена урядом в життя.

За нашими приблизними підрахунками за неефективно використані державні кошти в галузі медичного забезпечення за 2005-2007 роки можна було б врятувати життя близько двохсот діток,  хворих на рак крові. Зазвичай, батьки таких діток продають останнє житло, щоб нашкребти на шалено дороге лікування малечі, а волонтери та небайдужі збирають по-копієчці гроші у громадян. Або ще  краще – нарешті, добудувати та професійно обладнати національну лікарню для тяжкохворих дітей, щоб важкі операції можна було проводити в Україні, а не закордоном, де це нереально дорого.

Водночас, стійкі конгломерати та “фінансові групи” з часів 2005-2007 років не змінилися і досі виграють переважну більшість тендерів МОЗу. До прикладу, копманія “Ганза”, підконтрольна Багрію Петру Івановичу, яка відповідно до звіту входила до однієї з двох стійких фінансових груп, в 2012 році перемогла у 12 тендерах МОЗу, отримавши підряди на загальну суму 70 мільйонів 587 тисяч бюджетних гривень. “Ганза”, яка окрім роздрібної торгівлі ліками, має ще й ліцензію на будівельні роботи, забезпечує переважно лікування онкохворих дорослих і дітей в Україні.

А тепер найцікавіше – звіт у 2008 році підготував державний орган, а саме –  підкомітет з питань планування бюджетних програм та контролю за використанням бюджетних коштів в охороні здоров’я комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я.

На скільки ж прогнилою є система державного управління в Україні, якщо офіційний звіт парламентського комітету констатує факт розкрадання державних коштів, як мінімум, на 13,6 мільйонів гривень, а у відповідь – абсолютна бездіяльність влади та замах на життя автора звіту?

Аналіз та висновки щодо стану державного фінансування в галузі охорони здоров’я та ефективності використанн…