Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Онлайн-переказ через систему PayPal

  3. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійний внесок на статутну діяльність ГО «Центр Протидії Корупції»”

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Адвокатуємо закони, потрібні для подолання великої політичної корупції.

Українська влада скасовує антикорупційні реформи

Реанімаційний Пакет Реформ занепокоєний атакою політичної еліти України, спрямованою на згортання антикорупційних ініціатив, та закликає керівників держави не допустити відступу в реалізації антикорупційної реформи.

За останні два роки Україна отримала значні результати в реалізації антикорупційних реформ. Ми створили незалежні органи для розслідування корупції серед високопосадовців. Новостворені Національне антикорупційне бюро України та Спеціальна антикорупційна прокуратура наразі ведуть більш ніж 200 кримінальних розслідувань проти високопосадовців, зокрема проти суддів, прокурорів, топ-менеджерів великих державних компаній, навіть народних депутатів. Ще два роки тому українці могли лише мріяти про політично неупереджені розслідування проти тих, хто краде в кожного з нас. З лютого 2016 року нові органи передали до суду більш ніж 30 справ.

Уперше в історії України інформація про статки посадовців відкрита для кожного. Перші 50 тис. високопосадовців мають подати відкриті електронні декларації уже до кінця жовтня 2016 року. У 2017 році декларації має подати мільйон осіб, включно з посадовцями державних і комунальних підприємств.

Ці позитивні зміни становлять для корумпованої політичної еліти загрозу втрати не лише злочинних активів, але і особистої свободи. Саме тому вони мають стати незворотніми.

Будь-яким спробам окремих політиків змінити найбільш некомфортні для себе антикорупційні обмеження має бути покладено край.

Ми застерігаємо спікера Верховної Ради, керівників парламентських фракцій та Президента від небезпеки ухвалення «антизаконів», а саме: усунення  Національного антикорупційного бюро України від розслідування високопосадової корупції, обмеження публічного доступ до інформації з електронних декларацій посадовців та звільнення чиновників від відповідальності за брехню в електронних деклараціях.

Зазначені вище законодавчі ініціативи в разі прийняття суттєво порушують антикорупційні зобов’язання, які Україна взяла на себе перед міжнародними партнерами.

29 вересня 2016 року голова парламентської фракції Блоку Петра Порошенка Ігор Гринів подав на розгляд Верховної Ради законопроект №5192, який фактично закриває публічний доступ до найбільш значущої інформації з декларацій посадовців.

Законопроект пропонує повністю закрити доступ громадськості до інформації про готівкові заощадження, подарунки, цінне рухоме майно та фінансові зобов’язання посадовців. Тобто саме до тих активів, у формі яких чиновники отримують та/або зберігають доходи від корупції.

Звертаємо увагу, що починаючи з дня повноцінного запуску системи електронного декларування (1 вересня 2016 року), це вже друга спроба змінити законодавство щодо доступу до інформації про активи чиновників. Попередня спроба була зроблена Тетяною Донець, депутаткою політичної партії Народний фронт, партнерами Блоку Петра Порошенка по коаліції. Її законопроект №5079 також пропонував закрити доступ до більшої частини інформації з декларацій посадовців, а на додачу – звільнити посадовців від обов’язку декларувати майно членів родини.

Ми також застерігаємо політиків від будь-яких спроб обмежити кримінальну відповідальність за брехню в електронних деклараціях посадовців та за незаконне збагачення. Намір скасувати кримінальну відповідальність за «помилки» в декларації анонсував депутат Ігор Гринів. Наголошуємо, це дозволить чиновникам легально «забувати» декларувати надмірне майно та не нести за це жодної відповідальності.

Одночасно із цим, влада починає на законодавчому рівні обмежувати та  усувати НАБУ від розслідування корупційних злочинів.

У Верховній Раді зареєстровано законопроект депутата Блоку Петра Порошенка Валерія Карпунцова №5097, яким пропонує наділити Генерального прокурора України виключними повноваженнями щодо вирішення так званих «спорів про підслідність НАБУ». Наголошуємо, навіть поняття «спорів про підслідність» є маніпулятивним, адже підслідність Національного антикорупційного бюро України чітко визначена у Кримінальному процесуальному кодексі України.

Той саме депутат Карпунцов законопроектом №5177 пропонує фактично повернути прокуратурі функцію загального нагляду, що перекреслює ключове досягнення в цій сфері: ухвалення нової редакції Закону про прокуратуру. Це також ставить під загрозу існування ще не створене Державне бюро розслідувань, над запуском якого працює українська експертна спільнота разом з міжнародними партнерами з США та ЄС.

Ми вважаємо небезпечними анонсовані Генеральним прокурором України Юрієм Луценком наміри змінити підслідність Національного антикорупційного бюро України та дозволити іншим органам розслідувати високопосадову корупцію.

Луценко заявляє: “якщо паралельно на такі самі посадові особи (віднесені до підслідності НАБУ – ред.) вийшли інші правоохоронні органи, то такі справи за рішенням генпрокурора можуть залишатися в цих органах. НАБУ має право витребувати ці справи для себе”.

Наголошуємо: Національне антикорупційне бюро України як спеціальний орган для розслідування високопосадової корупції був створений у відповідь на брак довіри до наявних правоохоронних органів та відсутність результатів таких органів у боротьбі з корупцією. НАБУ за десять місяців своєї роботи передало до суду більш ніж 30 справ, у той час як Генеральна прокуратура України, Служба безпеки України та інші органи за два роки не передали до суду жодного обвинувального акту щодо розслідуваних ними злочинів режиму Януковича.

Ми вважатимемо будь-які спроби передати іншим органам розслідування злочинів, підслідних НАБУ, виключно як умисне перешкоджання діяльності Бюро  та спробу захистити корумпованих посадовців від ефективних розслідувань і невідворотної відповідальності.

Ми закликаємо народних депутатів, а також Президента України, іменем якого названа найбільша фракція в парламенті, відмовитися від будь-яких спроб скасувати антикорупційну реформу та перекреслити її основні досягнення.

Закликаємо міжнародних партнерів України прискіпливо контролювати виконання Україною своїх зобов’язань у сфері боротьби з корупцією.

Довідково:

Законопроект Ігоря Гриніва щодо закриття доступу до інформації про активи посадовців зареєстровано в парламенті через два тижні після отримання траншу МВФ, через три дні після позитивного рішення комітету Європарламенту щодо надання Україні безвізового режиму та на наступний день після отримання кредитних гарантій США. Нагадаємо, повноцінний запуск системи електронного декларування був однією із ключових умов надання Україні допомоги від МВФ у вересні цього року.

Запуск системи електронного декларування активів посадовців є також одним із зобов’язань України відповідно до плану дій з візової лібералізації з Європейським Союзом. Встановлення жорсткої відповідальності посадовців за подання неправдивої інформації є зобов’язанням України перед Європейським Союзом відповідно до Угоди з  розбудови держави між Україною та ЄС.

РПР відзначає високу ефективність Плану дій щодо візової лібералізації та умов співпраці України з Міжнародним валютним фондом як інструменту просування ключових реформ в Україні, завдяки якому вдалось досягти значного прогресу в:

  • створенні системи незалежних антикорупційних органів – Національного антикорупційного бюро України та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, діяльність яких спрямована на подолання політичної корупції вищих посадових осіб держави;
  • попередженні корупції через створення Національного агентства з питань запобігання корупції та запуск системи електронного декларування доходів та майна посадовців;
  • створенні відповідно до європейських стандартів законодавчої бази для проведення спеціальної конфіскації майна та інших сферах.