Пiдтримати

Шановні благодійники!

Ми щиро дякуємо кожному за пожертви, якими ви підтримуєте наш Центр і роботу юридичної команди.

Це – найкраща відзнака та найдієвіший стимул для нас рухатися далі: викривати корумпованих чиновників, направляти заяви про злочин у правоохоронні органи, контролювати хід слідства, закривати законодавчі дірки, що дозволяють корупціонерами та хабарникам залишатися непокараними.

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Утім, ми залишаємо відкритими наші банківські реквізити для тих, хто вважатиме за можливе і далі демонструвати довіру нашій команді своїми пожертвами.

  1. Онлайн-переказ через систему LiqPay (ПриватБанку)

    Зазначати ім’я та е-пошту не обов’язково, проте ми просимо Вас вказувати принаймні свою адресу електронної пошти, щоб ми могли зв’язатися з Вами за потреби.

  2. Онлайн-переказ через систему PayPal

  3. Безготівковий переказ через будь-який банк

    Одержувач платежу: ГО “Центр Протидії Корупції”
    Код ЄДРПОУ: 38238280
    Рахунок № 26009052715264 в ПАТ “Приватбанк”
    МФО: 300711
    Призначення платежу: “Благодійний внесок на статутну діяльність ГО «Центр Протидії Корупції»”

Притягаємо до відповідальності за розпил тендерів.

Слідкуємо, як держава купує ліки. Притягаємо до відповідальності тих, хто заробляє на торгівлі людським життям.

Допомагаємо банкам дізнатися правду про клієнтів-чиновників.

Допомагаємо повернути украдені корупціонерами гроші назад в Україну.

Вивчаємо корупцію та вчимо з нею боротися.

Адвокатуємо закони, потрібні для подолання великої політичної корупції.

НАЗК має привести систему е-декларування у відповідність до законодавства – активісти

З 1 вересня 2016 року згідно з рішенням НАЗК система електронного декларування розпочала свою роботу в постійній (промисловій) експлуатації. Однак, станом на 14:00 12 вересня 2016 року зберігається ціла низка проблем, які виникли ще 1 вересня. Всі вони стосуються функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Варто зазначити, що система від 15-го серпня, яка працювала у дослідній експлуатації, цих недоліків не мала. Проблеми з’явилися після її «доопрацювання» Державним науково-дослідним інститутом спеціального зв’язку та захисту інформації КПІ.

25 серпня між НАЗК та цим інститутом був укладений договір з корегування  документації та програмного забезпечення в частині побудови КСЗІ Реєстру. Роботи прийняли 29 серпня. З цього моменту розробником Реєстру декларацій виступає вже НДІ спеціального зв’язку та захисту інформації КПІ.

Критичними для роботи системи, зокрема, є такі помилки:

  • система дозволяє суб’єкту декларування подати кілька декларацій за один і той самий звітний період (це суперечить Закону про запобігання корупції);
  • некоректно працює публічний АPI: можливість завантажувати декларації у машиночитаному форматі відсутня (це суперечить Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Реєстру, що затверджений НАЗК та зареєстрований Міністерством юстиції);
  • відсутня передбачена законодавством можливість надання полям атрибуту «Не застосовується»;
  • відсутня можливість надати інформацію про членство суб’єкта декларування у громадському об’єднанні, благодійній організації тощо – відсутня відповідна форма (це суперечить Закону про запобігання корупції);
  • система вказує на помилки при заповненні полів форми, однак це не перешкоджає зберегти заповнену з помилками форму декларації як чернетку (це суперечить Технічним вимогам до заповнення полів форми декларації). Це також може означати, що чернетка з критичними помилками або незаповненими відомостями у блокуючих полях може бути подана як декларація;
  • у персональному електронному кабінеті суб’єкта декларування відсутній розділ з отриманими повідомленнями від системи та НАЗК, що суперечить Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Реєстру);
  • у системі неправильно встановлено розмір мінімальної заробітної плати, що використовується для вирахування порогів декларування, оскільки встановлено поточний розмір у 1450 грн. (діє з 1 травня 2016 року), тоді як повинно бути станом на 1 січня звітного року (1218 грн. для 2015 року, 1378 грн. для повідомлень про суттєві зміни в майновому стані, що подаються в 2016 році). Це суперечить Закону про запобігання корупції та формам декларації і повідомлення про суттєві зміни, що були затверджені НАЗК;
  • електронна форма повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування на веб-сайті не відповідає формі, затвердженій НАЗК. Розділи форми повідомлення скопійовані з форми декларації, відповідно вона поширюється на членів сім’ї, а також передбачає хибні пороги декларування (це суперечить Закону про запобігання корупції та формі повідомлення, затвердженій НАЗК);
  • у формах декларації та повідомлення про суттєві зміни на початку заповнення відсутні Правила заповнення, ознайомлення з якими є обов’язковим відповідно до форм, затверджених НАЗК;
  • стала не доступною контекстна довідка-підказка щодо заповнення розділів форми;
  • вилучено мінімально необхідну перевірку на коректність даних: є можливість вказувати негативні суми та відсотки, подавати декларації за будь-який рік.

Наявність перелічених проблем може призвести до некоректного заповнення декларацій, що матиме негативні наслідки та може практично унеможливити використання електронного декларування для запобігання корупції.

У зв’язку з цим, експерти Антикорупційної групи Реанімаційного Пакету Реформ вимагають від Національного агентства з питань запобігання корупції у найкоротші строки привести електронну систему у відповідність до законодавства та усунути існуючі недоліки, які можуть бути використані для некоректного заповнення та подачі декларацій. Адже це у підсумку може ускладнити або унеможливити притягнення відповідних осіб до кримінальної, адміністративної чи дисциплінарної відповідальності.